دانلود آهنگ توانمندسازي كاركنان در دستور کار بانک صادرات

دومين همايش بين‌المللي ابزار و تکنیک‌ های مدیریت با حضور جمع كثيري از
استادان، دانشگاهیان و صاحب‌نظران با سخنراني اسماعيل لل‍ه‌گانی، مديرعامل
بانك صادرات ايران، در دانشكده مديريت دانشگاه تهران برگزار شد. به
گزارش اقتصادی، در اين همايش بين‌المللي كه با حضور
صاحب‌نظران و پژوهشگران برجسته داخلي و خارجي براي ارائه دستاوردهای علمی
مرتبط و بهبود نظام مدیریتی کشور و استفاده بهینه از ابزارهای نوین در
سازمان‌ها برگزار شده بود، لل‍ه‌گانی در سخناني به بررسي تكنيك‌هاي عملياتي
توانمندسازي كاركنان پرداخت.وي با اشاره به اهميت توانمندسازي
كاركنان گفت: توانمندسازي كاركنان مزايا زيادي دارد كه افزايش رضايت شغلي
كاركنان، انجام بهينه امور محوله به كاركنان، افزايش مزاياي دريافتي آنان،
افزايش خلاقيت و نوآوري و بهبود كيفيت انجام كار از جمله مزاياي آن به شمار
مي‌رود. وي در تعريف توانمندسازي كاركنان افزود: توانمندسازي به معناي
تزريق نيروي مضاعف به كاركنان است تا بتوانند بهتر به وظايفشان عمل كنند و
بدون مراجعه به مدير خود، تصميم‌هاي بزرگ بگيرند. توانمندسازي، درگير كردن
كاركنان در بهبود و توسعه امور محوله و افزايش خلاقيت و تأثيرگذاري آنان
در سازمان است. مديرعامل بانك صادرات ايران در خصوص عوامل مؤثر بر
توانمندسازي خاطرنشان كرد: توانايي ذهني و جسمي كاركنان، مشخص بودن اهداف،
اختيارات و مسئوليت‌ها در سازمان بر اساس چارت سازماني، وجود اعتماد و
صداقت در سازمان، در دسترس قرارگرفتن تمام اطلاعات سازمان، وجود نظام تشويق
و تنبيه مناسب، برقراري ارتباط اثربخش بين مديران و كاركنان، امنيت و
غني‌سازي شغلي، به‌كارگيري مطلوب مدل‌هاي ارزيابي عملكرد و توسعه فرهنگ كار
تيمي در سازمان از جمله عوامل مؤثر بر توانمندسازي كاركنان است.لل‍ه‌گانی
ادامه داد: نگراني و ترس افراد از شكست‌ها، موانع محيطي و توسعه
فناوري‌هاي جديد و حضور رقبا، شرايط اقتصادي كشور، موانع رفتاري و بي‌توجهي
به گروه‌هاي غيررسمي در سازمان، عدم باورپذيري و احساس تضعيف امنيت شخصي
توسط مديران از جمله موانع توانمندسازي است.مديرعامل بانك صادرات ايران
يادآور شد: در بانك صادرات ايران نيز براي افزايش توانمندي كاركنان
اقدامات خوبي صورت گرفته است كه مشاركت كاركنان در تصميم‌گيري‌ها، تغيير
مدل‌هاي پرداخت پاداش به كاركنان بر اساس عملكرد، انتخاب و ارتقاي كاركنان و
شايسته‌گزيني بر اساس نوع عملكرد و شركت در آزمون، مصاحبه و تست روانشناسي
براي انتخاب بهترين و توانمندترين مديران و آموزش علمي و اصولي كاركنان از
جمله اين اقدامات بوده است. لل‍ه‌گانی طراحي نظام شايسته‌سالاري را از
ديگر اقدامات بانك صادرات ايران برشمرد و افزود: افزايش چابكي و چالاكي
سازمان نيز براي ما مهم بوده و با وجود شبكه گسترده‌اي از شعب و كاركنان در
سراسر كشور، به دنبال چابكي و چالاكي و استفاده از ابزارهاي نوين بانكداري
بوده‌ايم. افزايش بهره‌وري شعب و كاركنان و به سود رسيدن تمامي شعب نيز
مورد توجه بوده است. وي با اشاره به آثار مختلف مترتب بر توانمند سازي
كاركنان خاطرنشان كرد: براي توسعه نيروي انساني، بايد از ابزارهاي مختلفي
استفاده كنيم كه هر روز در حال تغييرند. اگر در سازمان ما توانمندسازي
نيروي كار اتفاق بيفتد، بسياري از مشكلات و هزينه‌ها حذف و مزيت‌ها اضافه
مي‌شوند. بهره‌وري پايين در سازمان‌ها باعث شده به توانمندسازي كاركنان
توجه نشود و عدم توجه به توانمندسازي، باعث افزايش مشكلات شده است كه براي
رهايي از آن‌ها بايد به فكر توانمندسازي كاركنان بود. این
همايش با اهدافي همچون معرفی ابزارها و تکنیک‌های نوین مدیریت، تبیین اثرات
استفاده از اين تکنیک‌ها در بهبود عملكرد سازمان‌ها، معرفی روش‌های اصولی
شناسایی، طبقه‌بندی، انتخاب، به‌کارگیری و ادغام ابزارهای مدیریت، ترغیب
صاحب‌نظران و پژوهشگران علوم مدیریت و فراهم نمودن امکان ارائه سیستم‌ ها و
داشبوردهای مدیریتی در نمایشگاه جانبی کنفرانس برگزار شد و مورد استقبال
شركت‌كنندگان قرار گرفت.